توسعه پذیری
سیستم های VOIP در ظرفیت خطوط شهری و تعداد مشترکین بسیار انعطاف پذیر هستند. هرگاه به تعداد بیشتری از خطوط شهری نیاز باشد و یا بخواهید تعداد کاربران را افزایش دهید، می توان به سادگی با افزودن Gateway مناسب این کار را انجام داد و محدودیتی در تعداد و یا برند Gateway وجود ندارد.
افزایش بازدهی و ارتقاء کیفیت خدمات به مشتریان
سیستم های VOIP به علت استفاده از بستر IP به راحتی می توانند با سرورها و نرم افزارهای دیگر ارتباط داشته باشند. به عنوان مثال سیستم های VOIP امکان اتصال به سرویس های( CRM Customer Relationship Management )یعنی سرویس مدیریت ارتباط با مشتریان را دارند.